Acasă Blog Pagina 733

Maria Dragomiroiu şi Mirabela Dauer, Sâmbătă 19 noiembrie 2016, „E nevoie de iubire”

Sub genericul, „E nevoie de iubire”,  Maria Dragomiroiu şi Mirabela Dauer vin în atenţia publicului din Stuttgart, să încânte sufletele celor plecaţi de acasă, cu cele mai frumoase şi duioase melodii.

 „Numele spectacolului pe care Maria Dragomiroiu şi Mirabela Dauer il fac cadou publicului din Stuttgart, E nevoie de iubire  nu este întâmplător”, spune Florin Zaheu, Preşedintele Forumului German – Român din Stuttgart.

 Vă invităm, să iubiţi şi să trăiţi cântecul românesc, la un spectacol autentic de dor, de dragoste, de inimă albastră al folclorului şi al slagărelor româneşti autentice.

mirabela-dauer

MARIA DRAGOMIROIU

Pe la sfârşitul anilor ’70, muzica populară românească se înzestra cu o voce fascinantă care, fără să distoneze atmosfera muzicală a acelui deceniu mult înstăpânit de Maria Tănase şi Maria Lătăreţu, a revigorat tonusul cântecului cu forme lirice inspirate de cele două Marii etern patrimoniale ale folclorului muzical românesc. Profilul acesta cu mare forţă şi efervescenţă spirituală a glasului îl contura o tânără care avea căldura şi afectivitatea identificate în comuniunea cu publicul, pentru că emitea acorduri pure, avea o anume virtuozitate muzicală. Era Maria Dragomiroiu, o fermecătoare copilă olteancă de la Marcea, sat al comunei Ioneşti, din judeţul Vâlcea.

Azi cariera ei numără peste 35 de ani de succes neîntrerupt şi peste 50 de ani în slujba folclorului românesc.

MIRABELA DAUER

Mirabela Dauer trăiește pentru muzică. Știe că muzica îi poate face pe oameni mai buni și mai frumoși.

În anul 1963 debutează alături de formația rock Roșu și Negru cu care interpreta în special melodii din repertoriul Ritei Pavone. Din 1967 urmează cursurile Școlii Populare de Artă la clasa profesoarei Florica Orăscu, corepetitori Marius Țeicu și Marius Popp. În 1970 se produce debutul la Televiziune în emisiunea “Tele-Top”, unde a interpretat melodia “De când te-am întâlnit” compusă de Marius Țeicu. Mirabela devine în scurt timp o prezență constantă a emisiunilor de televiziune. A interpretat melodiile compuse de: Marcel Dragomir, Marius Țeicu, Vasile Vasilache, Marian Nistor, Ionel Tudorache, Anton Șuteu, Temistocle Popa, Ion Cristinoiu, George Grigoriu, Vasile Șirli, Mircea Drăgan etc. Începând cu 2004 colaborează cu interpretul de muzică ușoara Rareș Borlea (Raoul).

Cu un palmares impresionat de premii şi numeroase participări la festivaluri naţionale şi internaţionale, notoritatea artistei nu a încetat nici astăzi să persiste având în palmares colaborări cu compozitori remarcabili, Marcel Dragomir, Marius Ţeicu, Vasile Vasilache, Marian Nistor, Ionel tudorache, Anton Suteu, Temistocle Popa, Ion Cristinoiu, George Grigoriu, Vasile Şirli, Mircea Dragon etc.

Repertoriul Mirabelei este constituit în mare parte din piese devenite şlagăre din care dăm doar câteva exemple: ” Morăriţa” (1985), ” Te-aştept să vii / Fotoliul din odaie” ( 1987), ” Revino” (1989), ” E bine, bine, foarte bine” (1992), sau ” Nu te părăsesc iubire” ( 1996).

Azi cariera ei numără peste 45 de ani de succes neîntrerupt şi peste 50 de ani în slujba cântecului românesc.

14937175_1571056992908365_593201740597350660_n

Toate rezervările sunt valabile doar până la ora 18:30, spectacolul începe la ora 19:30.

Sala, casa, bucătăria şi barul sunt deschise începând cu ora 18:00.

Vă recomandăm să veniţi din timp pentru a vă ocupa locurile în sală dar şi pentru locurile de parcare gratuite din apropierea sălii.

Sâmbătă 19.11.2016 ora 19:30 Turn und Versammlungshalle Stuttgart-Ost

Schönbühlstr. 90, 70188 Stuttgart-Ost

(Talstraße colţ cu Schönbühlstraße)

Stadtbahn U4 Richtung Untertürkheim Bf., până la staţia: Ostheim Leo-Vetter-Bad

Bus 40 Richtung Wagenburgstraße până la staţia: Wagenburgstraße

Bus 42 Richtung Schlossplatz până la staţia: Ostendplatz

Rezervări: Deutsch-Rumänisches Forum Stuttgart e.V.

Fam. Zaheu Tel. 0711-6493605, Mobil 01577- 9078470

e-Mail: [email protected]

Intrare: 20€, – cu reducere 15€, (elevi, studenţi, membri FORUM GERRUM).

Pentru membri FORUM GERRUM cu vârsta de până la 18 ani sau peste 65 de ani – intrarea este gratuită!

Sursa:  http://www.forum-gerrum-stuttgart.de/membru.html

Janik Ligia-Gabriela

românii în lume

Diaspora română este un termen care cuprinde întreaga populație a românilor din afara României și Moldovei. De obicei, termenul nu îi numără pe acei români autohtoni care locuiesc în statele vecine, în special românii din Ucraina și Serbia. De asemenea, numărul diasporei pune la socoteală și cetățenii de origine română născuți în țări respective. Numărul tuturor românilor din străinătate este estimat la aproximativ 4-12 milioane de oameni, în funcție de înțelesul termenului „român”.

În 2006, președintele României a anunțat că diaspora română este estimată la aproximativ 8 milioane de oameni, cei mai mulți dintre ei locuind în fosta URSS, Europa de Vest (în special în Spania și Franța), America de Nord, America de Sud, Australia și Noua Zeelanda.. Cu toate acestea, nu se știe cu certitudine dacă președintele atunci a inclus în estimările sale și populații care nu s-ar identifica neapărat cu etnia română. Ca urmare, nu se știe dacă în aceste cifre a inclus evreii români, etnicii maghiari care sunt nativi în nordul României (cunoscuți sub numele de ceangăi sau secui) și sașii de origini germanice ca români când a raportat estimările, precum și a treia generație a persoanelor fizice în Statele Unite și Canada.

În aprilie 2011, în Parlamentul României s-a constituit Comisia pentru Românii de pretutindeni.

Diaspora desemnează totalitatea comunităților evreiești dispersate și stabilite în afara Palestinei ca urmare a distrugerii Ierusalimului și alungării populației de către Nabucodonosor al II-lea, regele Babilonului, mai ales în urma captivității babiloniene. Prin extensie, în prezent termenul desemnează orice grup etnic aflat în afara granițelor țării de origine.Termenul de „diaspora” pătrunde în limba română din franceză, care la rândul ei îl împrumutase din limba greacă, și se referă în primul rând la totalitatea comunităților evreiești dispersate ca urmare a distrugerii Ierusalimului, cât și la un grup etnic aflat în afara granițelor țării de origine. În vocabularul grecesc cuvântul se compune din dia, ce desemnează „împrejurul”, și spora, cuvânt ce înseamnă a „împrăștia”. 

Țară Populație An și/sau note Origine și note
Africa de Sud 3.000 Imigranți
Argentina 10.000 Imigranți
Australia 20.998 2011 Imigranți
Austria 106.535 2016
Belgia 93.487 2016 Imigranți
Brazilia 4.000 Imigranți
Bulgaria 891 2011 Indigeni în Provincia Vidin și alte zone din nordul Bulgariei. (3,684 vlahi adiționali)
Canada 82.995 2011 Imigranți (121.635 cetățeni adiționali cu origini mixte și 8.050 moldoveni adiționali)
Republica Cehă 5.069 Imigranți
Chile 389 Recensământul din 2002 Imigranți
Cipru 24.376 2011 Imigranți (excluzând moldovenii)
Columbia 270 Imigranți
Coreea de Sud 300 Imigranți
Danemarca 10.732 Imigranți
Elveția 8.578 2012 Imigranți
Emiratele Arabe Unite 5.000 Imigranți
Uniunea Africană 485 Imigranți
Finlanda 500 Imigranți
Franța 123.000 2016 Imigranți
Germania 355.343 2016 Imigranți
Grecia 46.523 2011 Cetățeni români. Imigranți (10.391 moldoveni adiționali). Există, de asemenea, aromâni și meglenoromâni, dar ei nu sunt considerați minoritate etnică ci o minoritate lingvistică / culturală, deoarece majoritatea dintre ei își exprimă o identitate etnică grecească. Sunt listați doar cetățenii români.
Israel 220.000 2016 Imigranți
Italia 1.290.051/ 2016 Imigranți (150,021 moldoveni adiționali)
Japonia 3.000 Imigranți
Kazakhstan 14.666 2009 Imigranți / Deportați după Al Doilea Război Mondial. (incluzând moldoveni)
Lituania 1.350 Imigranți
Luxemburg 500 Imigranți
Mexic 400 Imigranți
Norvegia 6.869 2012 Imigranți
Noua Zeelandă 3.100 Imigranți
Olanda 16.987 2012 Imigranți
Portugalia 39.312 2011 Imigranți (13.586 moldoveni adiționali)
Regatul Unit 158.000 2016 Imigranți
Irlanda 17.995 2011 Imigranți
Rusia 3.201 2010 Imigranți / Deportați după Al Doilea Război Mondial. (156,400 moldoveni adiționali)
Serbia 29.332 2011 Indigeni în Voivodina (Banat), Timoc și centrul Serbiei. (35.330 vlahi adiționali)
Spania 798.104 2012 Imigranți (20.000 moldoveni adiționali)
SUA 650.000 2016 Imigranți
Suedia 21.016 2011 Imigranți
Turcia 1.304 Imigranți
Ucraina 150.989 2001 Indigeni în Regiunea Cernăuți, Zakarpattia Oblast și partea de vest a Odessa Oblast. (258.619 moldoveni adiționali)
Ungaria 26.345 2011 Indigeni în estul Ungariei.
Venezuela 10.000 Imigranți
TOTAL 4.181.537 Estimarea totală reprezintă suma estimărilor enumerate mai sus.

sursa wikipedia unele date sunt din 2009, altele din 2011, doar câteva sunt actualizate 2016, astăzi acestea pot fi sensibil diferite

Adevărata poezie nu are frontiere – Claudia Minela și Angela Nache Mamier

O pagină din istoria literaturii române contemporane – Claudia Minela de vorbă cu Angela Nache Mamier – ,, Adevărata poezie nu are frontiere, bariere, generații, bande, grupuri… Artistul este o ființă singuratică”

13754230_981399518643476_3859037734366971374_n1489268_10203135786655331_222581247967944417_n

Angela Nache Mamier – poet, critic literar, profesor de limbă franceză, trăieşte în prezent în Franţa. A absolvit Liceul nr.4 din Braşov şi Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Filologie, secţia română-franceză, 1967-1972. A lucrat ca profesor de limbă română şi franceză în colegii şi licee din România şi Franţa. Debutează în Revista Luceafărul, 25 iunie 1977, unde este descoperită şi publicată de poetul Geo Dumitrescu. În 1980 câştigă concursul de poezie ,,Miraculum”, (Dacia) iar în 1983 are loc apariţia primului său volum de versuri ,,Miraculum”; în 1985 – Editura Dacia îi va publica volumul ,,Femina”; în 1986 – pleacă în Franţa unde exersează ca profesor, autor de critică literară, poet în cenaclul ,,Humanisme et culture”; (dupâ o lungă perioadă de tăcere din motive personale) revine în viaţa literară. în anul 2007 răspunde invitaţiei de a participa la Festivalul Internaţional de poezie – ,,Voix de la Méditerranée”, invitaţie care aduce după sine debutul literar în Franţa, cu volumul de versuri – ,,Dolor”, (bilingv) – éditions Clapas (lectori C.Liromon,J.Robin); în iunie 2008 cunoaşte lumina tiparului volumul de poezie ,,Celebratio” , apărut la Editions Kogaïon(ARP),iar în 2013 volumul bilingv ,,Memoriaé-éditions Clair de Plume 34”, France.

Activitatea literară este marcată de participarea ca membru activ la şedinţele unor prestigioase mişcări literare : Cenaclul de luni, Cenaclul 19, Astra, Humanisme et Culture – Frontignan Franţa si creatoare a cenaclului ,,Mus’c art” în 2012 la Frontignan.

Publică poezie în reviste literare române şi franceze : Viaţa Studenţească, Luceafărul (unde poetul Geo Dumitrescu a debutat-o (la 25 juin 1977), România literară, Vatra, Astra, Tribuna, Braşovul literar şi artistic , Luceafărul românesc on line, Monitorul cultural on line, L’Eloge du Danube on line (directeur Artur Sivestri), Salmigondis (France)2007- invitée au Festival Internaţional de Poésie de Lodève, Rencontres du Sud(Frontignan), L’Echo de la Parole (Frontignan,Pézénas), Gardiolarem, Midi Libre ,Thau info.

Am avut onoarea să o cunosc pe doamna Angela Nache Mamier, activând pe diferite site-uri literare, o prezenţă delicată, având darul de a îndrepta scrierile începătorilor prin comentarii obiective, folosind un ton blând, de pedagog înnăscut. Timpul şi afinităţile comune au făcut posibilă apropierea a două suflete iubitoare de poezie. Sunt fericită să cunosc asemenea oameni.

Claudia Minela – Doamnă Angela Nache Mamier, în prezent locuiţi în Franţa. Când aţi plecat din România, cu doi ani înaintea căderii lui Ceauşescu, spuneaţi că aţi luat cu dumneavoastră ,,două valize, doi copii, două cărţi şi alte două manuscrise şifonate, rebelii nu erau publicaţi decât foarte rar, am ales o retragere discretă”. Sunteţi o prezenţă discretă şi mai ales modestă, motiv ce m-a determinat să vă aleg ca prim reprezentant al interviurilor ,,oameni de valoare, în umbra modestiei”. De ce aţi ales Franţa şi ce a schimbat ea în viaţa dumneavoastră?

 Angela Nache Mamier –  O ființă care simte nevoia irepresibilă de a scrie, urmează un drum literar, ori o traiectorie spirituală care se grefează pe toate tentațiile cele mai intime de a exista … Interesul pentru cultura franceză (predată în România şi apoi în Franţa) m-a condus spre contacte prin corespondență cu fascinanta patrie a drepturilor omului …Fiecare semn de viață de la corespondentul francez, era o consolare pentru umilința de a trăi o dictatură demențială, fiecare cuvânt rostit în această limbă avea sunetul de nesperat al demnității umane. Am plecat, deci, cu totul întâmplător, pentru că soțul meu, Pierre, a decis că aveam dreptul să cunosc o altă viață, că plecarea era singurul remediu de a respira, de a ieşi dintr-un vid existențial. Sunt aici de 25 de ani şi rădăcinile româneşti m-au ajutat să am aripi pentru acest voiaj existențial, savurez libertatea, învăț legile democrației, un ideal indispensabil, singurul model până azi care respectă persoana umană,deși uneori pentru unii, chiar și aici poate părea utopie.

CM –  Aţi luat acolo amintirea fiinţelor dragi, a locurilor natale de care aţi rămas legată, dar şi spiritul românesc. V-a rămas în suflet poezia, despre care spuneaţi că ,,fără o viziune clară şi sinceritate, nu putem fi mesagerii ei”. Ce reprezintă poezia pentru dumneavoastră, când aţi făcut primul pas, cine a fost mentorul spiritual?

A.N.M.– Critica literară a salutat acest omagiu adus României misterioase în volumul meu intitulat ,,Celebratio”. Imi permit să o citez în acest sens pe autoarea postfeţei cărţii, Nicole Pottier: ,,Românca, femeie şi poetă, cu aceste trei prerogative, Angela Nache Mamier, aduce un frumos omagiu ţării sale, rădăcinilor ei şi strămoşilor, cât şi Vieţii care înglobează speranţa şi lumina într-o lirica sobră, reţinută, demnă şi clarvăzătoare, departe de clişee şi de sentimentalism debordant. Celebrare, dar şi mărturie, pline de umanism, ancorată în realitate ca pâinea cea de toate zilele; O poezie salvatoare şi un strigăt din inimă”.

Nu am pretenția de a da definiția poeziei, dar ceea ce resimt este o dimensiune de vis, în care viața este mai suportabilă, este o fereastră spre frumusețile existenței, o stare de grație, dar în cazul meu, un mod de a iriga prin poezie cotidianul, dar și o tribună contestatară. Mentorul meu a fost Geo Dumitrescu, o fire insurgentă, o voce distinct, un poet care a contribuit la înnoirea liricii vremii, renunțând la floricele în favoarea unui limbaj frust, sincer, dezabuzat, împotriva unei lumi robotizate .

CM – ,,Rebelii erau publicaţi foarte rar’’, aţi afirmat într-un interviu. Eraţi o rebelă? De ce vă consideraţi aşa?

ANM – Rebelul este cel care aspiră la fericire, care impune ideile sale, este un indisciplinat, un contestatar, rezistă pe vremuri de criză.

Condiţia echivocă a femeii astăzi e exprimată în accente politice directe, fără echivoc şi mai ales fără cochetărie: Pungi de plastic păsări mai slabe/Cu gust de găină,/Etichete, coloranţi aglomerări/Leagă la gura borcanul sfidării cu celofan/Magazine ciudate-ţi taie/orice surplus de elan orice răzvrătire/Nu-ndrăznesc să mai spun ce gândesc/Mă grăbesc să observ salturi în statutul/economico-social al femeilor/Azi bat singure-un cui în perete/mai celibatare, independente/pasiunea arde orice vârstă/Bărbatul fatal maxiatractiv le întâmpină/Obosit şi grăbit/Izbucnirile sângelui sufletul nu mai duc/Sub un tren plicticos şi banale (O, Karenina!)/Astăzi blocul de gheaţă, turnul adevărului,/Mă ţin paradoxal în picioare/Chiar umblu...

Am fost printre puţinii care au scris, în acea perioadă, poeme anticeauşiste (1980-1989), publicate în volumele ŤMiraculumť , Editura Dacia, 1982, ŤFeminať, Editura Dacia, 1985 şi în publicaţiile literare româneşti ale vremii, mai ales în Revista Vatra, condusă de scriitori rebeli ca Romulus Guga, Dan Culcer, Mihai Sin, Cornel Moraru …Strada Cosmos ŤAstrať, noiembrie, 1981, Editura Dacia, 1982 –

Toate drumurile sunt pe hartă-n/ echilibru convenţional/ sâmbăta, duminica ori la salar/ cartierul miroase a bere ori vodcă/ în aromele florilor aspre/ sădite de-un activ cetăţean voluntari/ pensioner,/ ce contraste,/ un adevăr relativ, dar trist ca acesta,/poate fi rama-n care/ şi suflet, şi sânge pentru semeni tresar,/o femeie cu plase, cu umerii tari,/mărşăluind cu-atâta demnă  răbdare/ este nobil pretextul/ unui posibil poem/ viguros, energetic, chiar extraordinar,/ doar să-l culegi de pe pleoapele-i albe/ de pe chipul de zahăr şi sare/ din zâmbetu-i rar…/Rug (ŤLuceafărulť, 1981) (Ed. Dacia, 1982)- M-ating de tot să pot pricepe,/ Chiar dacă nu dintru-nceput,/ Poemele sunt îndoiala/ În trupul de sub spartul scut./ Şi-i prea stupid în cortul vostru/ În care voi, cu sacii plini,/ Vă daţi în petec ori de-a surda,/ Numai poetul peregrin,/ Nemulţumit de-aşa scofală,/  Se lasă-ncinerat pe crini.

CM – Am întâlnit pentru prima dată la dv. termenul de ,,femelistă”.  Am crezut că este o greşeală de redactare. Vă rog să ne explicaţi semnificaţia acestui cuvânt pe care l-aţi atribuit femeii

Puţin câte puţin, de la începuturile mele literare, am simţit că luam un sens, o direcţie pe care am numit-o în intimitate : Femelism (femeie, gen feminin, femelă) Toate poemele se învârteau de maniera repetitivă în jurul unor noţiuni repetitive, întrebări chinuitoare, în jurul revoltelor şi convingerilor mele. O femelistă nu este o feministă, ea consideră ca autoare, cea care este capabilă de a nu maimuţări muşchii linguali masculini, se simte egala bărbatului, fără nici o dorinţă de distrugere a acestuia (în opoziţie cu feministele, prea masculine şi psiho-rigide din punctul meu de vedere). Ea îşi asumă pe deplin arhetipul de Mater Universalis, tigroaică modernă, care trăieşte la 200 km pe oră, asumă un cotidian (în toate colţurile Planetei) cu aceeaşi abnegaţie şi demnitate.

CM – În ţară aţi fost membru multor cenacluri literare. Vorbiţi-ne despre oamenii întâlniţi acolo. Îmi mărturiseaţi că sunteţi iniţiatorul unui cenaclu în Franţa, că invitaţi acolo români. Spuneţi-ne câte ceva despre cenaclul dv.

ANM– Ca studentă am asistat la reuniunile de cenaclu la Facultatea de Filologie, eram un boboc timid, dar versurile suprarealiste ale lui Adrian Păunescu erau foarte aplaudate, la fel ca și cele ale Constanței Buzea, în săli arhipline. Apoi la Brașov am frecventat cenaclul profesorilor de la Casa Corpului Didactic, unde fostul meu profesor, poetul Petru Homoceanu, oficia marea lecție a poeziei universale. Am fost un timp secretara cenaclului de pe lângă Revista Astra, condus cu aplomb de profesorul şi prozatorul Ion Popescu Topolog, criticul şi filozoful Aurel Brumaru. Aici l-am întâlnit pe poetul Ioan Pop Barassovia, un rebel şi autentic poet cu care mi-am găsit afinități, amândoi fiind publicați de revista Vatra, revista dizidenților la acea epocă… Apoi a urmat aventura Cenaclului 19, la Casa de cultură din Brașov, unde Adrian Munteanu era animator cultural și în mod spontan, noi, mai tinerii autori, ne-am hotarât să apărăm adevărata literatură, refuzând să scriem la comandă poeme ceaușiste, (Alexandru Mușina, Caius Dobrescu, Simona Popescu, Marius Oprea, Andrei Bodiu, Ovidiu Moceanu, Vasile Gogea, Gheorghe Crăciun, Barassovia etc… scriitori care au pus bazele poeziei cotidianiste, în același timp cu „lunediștii de la București, susținuți de către Nicolae Manolescu .

În Franța am participat la un cenaclu „Humanisme et culture” unde lunar ascultam poeți invitați din toată Franța, apoi am creat un cenaclu intitulat „Musc’art” la Frontignan, care reunește forțe locale artistice diverse (poeți, prozatori, sculptori, pictori etc…). În 2013 am creat un concurs de poezie intitulat ,,La poésie avant toute chose”, pe lânga revista Thau info din Sète, oraşul lui Paul Valéry, fiind numită preşedintă a juriului.

CM – Poezia m-a învăţat că este  ,,drum interior “ în  ,,căutare de spiritualitate “, că nu supravieţuieşte întotdeauna  ,,bandelor literare”  şi spiritului lor de ,,comando”. Mi s-a părut amuzantă afirmaţia aceasta, gândindu-mă că un asemenea ,,comando”ne-a apropiat.

Ion Caraion spunea în cartea sa de critică literară – ,,Jurnal I”- că poezia nu poate fi niciodată învinsă, că este ,,ceea ce nu se poate înfrânge decât tot prin poezie … Poţi lupta împotriva poeziei … au făcut-o mai totdeauna tobele, obscurantismul, dogmatismele, obedienţa, comanda, linguşelile, invidia, complexele de inferioritate, confuzia şi câte alte mizerii ce definesc inferioritatea speţei umane… Este nu dificil, e imposibil să ucizi cuvintele. Cuvintele poeziei nu sunt slugi…”. Ce părere aveţi despre limbajul folosit de mulţi dintre autorii lecturaţi de dv.? În lirica actuală se mai foloseşte limbajul literar?

ANM– Timpul literaturii nu este cel cronologic. Adevărata poezie nu are frontiere, bariere, generații, bande, grupuri… Artistul este o ființă singuratică, există uneori în grupuri, dar adevăratul talent se poate dezvolta în ermit. În anii 1980 pentru foarte mult timp, optzeciștii bucureșteni au impus o anumită presiune ,o adevărată dictatură, ca și cum cei care nu făceau parte din Cenaclul de Luni erau niște nuli … În acest timp, poeți de excepție existau și creau o literatură cu nimic mai prejos în provincie și de atunci nu au schimbat conduita morală. Mult zgomot pentru nimic, aș spune, uneori pentru acești indivizi băgăcioși. Poeți ca Gheorghe Ene, Iova, Barassovia, au ales discreția, ca să dau un exemplu, au urmat un drum personal, nu au suportat să joace pe „frații siamezi” în literatură! Azi, poeți rari și abia cunoscuți există, creează și joacă cu onestitate acest „nobil pariu cu eternitatea” care este scrisul …nu au blog, nu sunt pe site-uri, nu au timp, fiecare secundă este consacrată travaliului artistic, nu suportă clavierul unui ordinator. Din cronicile cărţilor mele se poate observa că am fost situată printre scriitorii izolaţi,marginali,discreţi… Am avut şansa, prin concurs, de a avea un poet şi editor ilustru, domnul Vasile Igna, care nu m-a cenzurat, ceea ce era excepţional pentru aceste timpuri tulburi…

CM – ,,de Mater Universalis, tigroaica modernă” – vă consideraţi o femeie puternică? Care au fost cele mai mari încercări cărora le-aţi făcut faţă?

ANM – Nu știu în ce măsură sunt cu adevărat o femeie puternică . Nu visam să trăiesc ca „cetățean al lumii”, nu am fost pregătită și nu am simțit timpul care a trecut nespus de repede din clipa când în 1987 părăseam România cu două valize şi doi adolescenți. Un fel de pariu cu sine însăși , unde un eșec ar fi fost de neconceput. Un om reușește destinul său cu cât împinge limitele forțelor sale cât mai departe. Exilul este cel mai greu examen la care m-a supus existența și bilanțul este fericit,pentru că sunt suma unei mentalităti pozitive, a unui curaj, a unui angajament față de ai mei, datoram patriei mele această reușită, căci școala românească mi-a deschis porți, m-a transformat într-o ambasadoare ad-hoc și toți prietenii mei iubesc România, au plecat în voiaj pentru a o descoperi la fața locului ţara.

CM – Aţi amintit despre două ,,mitologii în filigran, despre opresiunea seculară a femeilor , despre reformele superficiale şi lente pentru a le ameliora viaţa, mizeria materială, spirituală şi sexuală, respect mamei, menajerei, cea care procreează, considerată în anumite colţuri ale planetei, ca fiind un instrument sexual la dispozitia soţului”. Consideraţi că poezia pe care aţi creat-o sau cea pe care o scrieţi este un manifest în această direcţie? Despre ce scrie Angela Nache Mamier?

ANM – Poemele mele devin variantele revoltelor mele, asteptărilor mele-indisciplinele mute care se eliberează prin scris.

Sosirea în Fraţa a precipitat şi mai şi trezirea constiinţei mele, demistificarea normelor dominante. Detest femeia redusă la o condiţie inferioară, exalt excepţionalul ei aport la frumuseţea lumii, nu pot rămâne indiferentă, căci ea este Viaţa. Incoerenţele vieţii în cuplu,viaţa socială ori politică mă interpelează deopotrivă ; totul merge prea repede (există un pericol ?) resimt în acelaşi timp un ataşament puternic la progresul care mă fascinează şi o nevoie melancolică de a păstra totul din trecutul meu. Ca o formă de neo-romantism, o nevoie de e denunţa o anumită violenţa atât de evidentă împotriva femeilor. Am această hipersensibilitate în neuroni, ea face parte din conştiinţa mea femelista! (cuvânt care aici nu a şocat pe nimeni)

CM – L-aţi cunoscut pe Adrian Păunescu şi Marin Sorescu. Povestiţi-ne despre acea perioadă.

ANM – Pe Adrian Păunescu l-am văzut pe băncile universității, era mai în vârstă, eu boboc, dar era omniprezent la televiziune, Cenaclul Flacăra era nespus de popular, era o personalitate mereu în mod „expres”, un poet incandescent care a atins culmi de poezie, dar și o anumită putere, care era „libertatea” sa, construită de el, pentru a exista … Poetul Geo Dumitrescu mi-a mărturisit că era de o extremă generozitate, a făcut mult bine, a ajutat mulți scriitori care se marginalizaseră . Pe Marin Sorescu l-am cunoscut la Brașov și, ajunsă la Paris, la un Salon al cărții unde am discutat mai mult, era un om rezervat, deloc vorbăreț, modest și intelligent, misterios. Nichita Stănescu, cu un an înaintea morții, cu Dora pe genunchi, avea o suită de amici de care era nedespărțit. Am reținut erudiția, vocea caldă, frumusețea sa spirituală, dar și fizică, avea cei mai „oceanici” ochi pe care i-am întâlnit în viața mea…divini. Lista ar putea continua … întâlniri despre care voi vorbi într-o carte viitoare.

CM – Nu ştim mai nimic despre poezia franceză contemporană. Vorbiţi-ne puţin despre spiritul liric francez actual, amintind câteva nume importante ale literaturii franceze prezente.

ANM – Vastă întrebare … Poeții de azi sunt aceiaşi sculptori de cuvinte aici, ca peste tot și de când lumea … Unii continuă cu supraealismul ,alții scriu clar, direct, unii adoră sonetul, alții poezia politică … alții experimentează, sunt performeri. Poezia se schimbă de la o epocă la alta, vânzările au scăzut , apar nenumărate edituri, deși popularitatea poeziei este în scădere, deși numărul autorilor prezenți pe internet dă impresia unui număr mare de autori. Primăvara poeților reunește 10000 de manifestări, la Lodève și la Sète se organizează anual festivaluri de poezie internatională, care reunesc fiecare peste 100 de poeți din lumea întreagă … Jacques Ancet, Olivier Arezki, Claude Aslan, René Barbier, Emmanuel Berland, Marc Bernelas etc…e o listă dintr-o lungă enumeraţie posibilă …sunt poeţi interesanţi şi diferiţi, aici la faţa locului.

CM – Vă mulţumim pentru interviu. În încheiere v-aş ruga să transmiteţi un gând bun românilor.

ANM – Citez din memorie cu aproximaţie :”Adevărata fericire nu depinde decât de noi, să nu pierdem încrederea în sine căci fără aceasta nu se poate reuşi în viaţa şi mai ales să se ştie că nimic nu e pierdut definitiv”. (Dalai-Lama)

autor Claudia Minela

lumea cocktail-urilor -1

resize-phpde astăzi vom vorbi și despre cocktail-uri… (în limba engleză ,,coadă de cocoș,,) – istoria acestor băuturi rafinate a început în America pe vremea prohibiției alcoolului, deoarece acel distilat fabricat în mod clandestin nu prea era băubil, mai ales că și femeile obișnuiau să frecventeze barurile… așa că, unui italian emigrant i-a venit ideea să-l amestece cu suc de portocale… așa de mare succes avu încât fiecare barman cu timpul și pe o arie răspândită repede la nivel mondial, și-a adus contribuția la crearea altor noi și noi rețete… astăzi vom ,,gusta,, faimosul Alexander, iată rețeta:

4/5 cuburi de gheață
1/3 gin 33 ml
1/3 crema de cacao 33 ml
1/3 crema 33 ml
Un vârf de cuțit de nucșoară

preparare: Pune gheață într-un agitator și  adaugă Gin, frișcă și cacao. Agită bine până când agitatorul devine rece și toarnă într-un pahar de cocktail răcit anterior. Se decorează cu nucșoară rasă și se servește.

(sursa traducere din: http://www.cocktailmania.it)

Comunicate de la Ambasada României în Italia

Vă informăm că Autoritatea Electorală Permanentă a adoptat hotărârea nr.43 publicată în Monitorul Oficial al României nr. 887 din 7 noiembrie 2016, cu privire la sediile secţiilor de votare din străinătate la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din 11 decembrie 2016.

Informaţii suplimentare cu privire la organizarea secțiilor de votare în străinătate la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din 11 decembrie 2016 pot fi accesate pe: http://www.mae.ro/parlamentare-2016

Consultați harta interactivă realizată de Ambasada României cu secțiile de vot organizate în Italia. Inițiativa Ambasadei vine în sprijinul numeroșilor cetățeni români din peninsulă.

Alegeri Parlamentare 2016 – Italia
Harta secțiilor de vot pentru Alegerile Parlamentare din 11 decembrie 2016
google.com
 sursa: https://www.facebook.com/roma.mae.romania/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf

eveniment de excepție la Roma, arpeggio&roua, lansare album

dscn7508Cu prilejul zilei României, grupul vocal polifonic Arpeggio & Roua împreună cu Accademia di Romania și Institutul Cultural Român vă invită pe 2 decembrie la lansarea primului album al grupului: “Armonie di Natale”.

Evenimentul se va desfășura în sala de conferințe a Academiei începând cu orele 19.30 și va cuprinde un program de colinde românești și străine.

Programul prevede interpretarea de colinde corale românești și străine și o colaborare cu soprana Daniela Ispas si tenorul Costel Mihalache care vor reaminti importanța colindelor latine; în final, surpriza serii va fi noul duo “Two of us” pentru a ne reîntoarce la muzica contemporană.

După aproape doi ani de studiu intens și colaborări importante, Arpeggio & Roua, singura corală românească din Italia, a atins un nou obiectiv-țintă în cariera oricărui artist: realizarea primului album.

“Armonie di Natale”, realizat în colaborare cu Andreias Music și Snake Recordz, cuprinde colinde vechi românești dar și celebre cântece de Crăciun internaționale.

“Am ales ca primul nostru album să reprezinte acea magie pe care toti o simțim atunci când se apropie sărbătorile de iarna: mulți români simt dorul de casă și muzica corală, pentru noi, este soluția cea mai potrivită.

Ne dorim ca românii să se simtă mai aproape de casă ascultând colindele tradiționale iar cultura românească să fie cât mai răspândită dincolo de granițe, printre străinii care ne asculta cu mare interes.“

Arpeggio & Roua ia ființă in 2015 din dorința comună a două grupuri de a răspândi arta muzicală românească reinterpretând elemente de folclor autentic. A colecționat colaborări de seamă cu artiști români și moldoveni (Ducu Bertzi, Fuego, Zinaida Julea) și a adus muzica corală românească în inima Romei (Festival dell’Avvento, MartisoRoma 2016, Festival Propatria). Numeroase reprezentații la Accademia di Romania (Ziua Iei, Un pic de Romanie, o poveste de iarna, Poveste de mai, Confluenze musicali, Regăsindu-l pe Brâncuși). În lista concertelor și două reprezentații la ExpoMilano 2015 și recenta participare la festivalul internațional de coruri Ioan D. Chirescu (Cernavoda, 2016).

Repertoriul lor este predominat de folclorul coral: doine, sârbe, hore, dar și melodii antice reelaborate ale unor mari artiști români (Maria Tanase, Tudor Gheorghe, Ioan Bocsa, Anton Pann).

Eveniment FB:
https://www.facebook.com/events/1723806941271454

viitorul… fără permis de conducere

cadillac-world-thorium-concept Ajuns și în Europa, un test pe șosele a vehiculelor cu conducere autonomă, Autocits, va permite perfecționarea automatizării transportului. Proiectul condus de firma de consultanță Indra, va implica orașele Lisabona, Madrid și Paris. Scopul este de a facilita deplasarea vehiculelor în zonele urbane în regim driverless prin dezvoltarea serviciilor de transport inteligente care vor permite vehiculelor, infrastructurii și utilizatorilor să facă schimb de informații mai ușor. În detaliu, testele vor fi efectuate pe diferite tipuri de drumuri cât și pe importante mărci de autovehicule, atât în zone deschise, dar și cele care sunt închise traficului, cum ar fi: linia de autobuz HOV care leagă conexiunea M-30 din Madrid, A-4 din Paris, bulevardele și marginali Brasilia și un-36 Lisabona. La testele de la Madrid, unde foto_incrocio_treni_metropolitana_automatica_senza_conducentecentrul de control va trimite informații direct la vehicule despre potențialele pericole, cum ar fi lucrări de drumuri, prezența a unui vehicul de urgență sau care se deplasează lent ori staționează, alerte cu privire la condițiile meteorologice. Până în anul 2019 mai multe străzi europene vor fi informatizate iar vehiculele de asemenea vor fi trecute pe pilot automat, pe robot, așadar, adio permis de conducere, ne vom deplasa prin comandă vocală cerând robotului să ne conducă mașina unde dorim. Deja la Roma, pe linia de metrou C, recent dată în exploatare, trenurile circulă fără mașinist uman. Celebrul ,,du-mă acasă măi tramvai,, iată, capătă împlinire…!

sezonul rece, răcelile și remediile

”În fiecare sezon rece ne întâlnim la tot pasul cu guturaiul, tusea şi răguşeală. Se vorbeşte de răceală, gripă sau infecţie gripală – însă ce se ascunde în spatele acestor termeni? Vom încerca să explicăm semnificaţiile, pentru că diferenţierea dintre răceală şi gripă să nu mai constituie o problema.

influenzaCe înseamnă răceală.
Prin răceală se descrie o boală virală, care se manifestă prin guturai, tuse şi toate celelalte simptome generale. Peste 200 de tipuri de viruşi pot provoca o răceală, de aceea este posibil să fim răciţi de mai multe ori, consecutiv, la perioade scurte de timp.
Agenţii patogeni sunt atât de variaţi (rinovirusi, adenovirusi şi viruşi coronarieni), încât nu este posibilă vaccinarea – din fericire însă, de regulă, aceste afecţiuni nu ne pun viaţă în pericol. Răcelile sunt mai frecvente în perioadele reci, însă sunt posibile şi răcelile de vara. Infecţiile gripale adevărate însă sunt complet diferite.

Cum se instalează gripă?
Gripă este cauzată de virusul influenza. Acest virus este ordonat în 3 grupe iar materialul genetic al acestora este în continuă schimbare – de aceea, persoanelor expuse li se recomandă vaccinarea anuală împotriva gripei. Problema infecţiei gripale este evoluţia bolii cu simptomele de răceală tipice însă mult mai accentuate, care pot afecta plămânii (pneumonia), inima (pericardită) sau creierul (inflamarea ţesutului).
În ultimii ani ne-am confruntat cu o serie de boli infecţioase cu simptome gripale, care au stârnit un val de îngrijorare la nivel internaţional – SARS şi gripă aviară sunt doar două exemple de infecţii virale, care pot fi periculoase şi pentru oameni.

Cum se manifestă răceală şi gripă?
Răceală şi gripă se manifestă iniţial prin acelaşi disconfort şi aceleaşi simptome. Durerile în gât, guturaiul, tusea şi răguşeală sunt simptome tipice. De cele mai multe ori sunt urmate de frisoane care indică o creştere a temperaturii, iar febra este însoţită de valuri de frisoane. La acestea se adaugă durerile de cap şi de membre, durerile în gât, stare generală de slăbiciune şi pierderea apetitului. Toate acestea completează tabloul bolii. În cazul gripei propriu-zise, simptomele şi starea de disconfort sunt spontane şi foarte puternice, astfel încât persoană suferindă poate numi exact momentul în care s-a declanşat gripă.
Bolile care se declanşează cu guturai sau lăcrimarea excesivă a ochilor sunt multiple, spre exemplu alergiile la polen sau praf. Prin guturai, tuşe, răguşeală îşi face simţită prezenţa şi o altă grupa de boli – cele ale copilăriei: pojar, oreion, rubeolă etc. După câteva zile însă apar şi iritatiile pe piele, simplificând astfel diagnosticarea. În cazul îmbolnăvirilor repetate sau de lungă durata în rândul copiilor, o cauza posibilă ar putea fi şi un defect imunologic ereditar, însă până la 6 răceli pe an în timpul copilăriei nu constituie un motiv de îngrijorare.

Nas înfundat, simptom tipic pentru răceală
Nasul înfundat are o frecvenţa de 80% în cazurile de răceală. De îndată ce răceală se extinde la sinusurile parazanele, vorbim deja de sinuzita. O infecţie uşoară a ţesutului conjunctiv sau o extindere a agenţilor patogeni în timpan (prin trompa lui Eustache) conduce la o infecţie a timpanului în primele zile de boală. Atunci când viruşii se extind spre plămâni, tusea indică o afectare a bronhiilor (bronşită acută) care se poate transformă în pneumonie în cazul în care nu se intervine cu tratament.
Inclusiv în rândul copiilor, cel mai banal guturai poate conduce la o deteriorare a stării generale. Bebeluşii respiră aproape exclusiv pe nas – şi refuză să consume lichide atunci când au nasul înfundat, deoarece schimbul între respiraţie şi înghiţire este prea dificil. La cei mici, inflamarea mucoaselor conduce de cele mai multe ori la infecţia timpanului.
Nasul este aproape întotdeauna afectat la răceală, la fel şi sinusurile paranazale, ochii şi urechile, iar bronhiile, din fericire mai rar. În timp ce în cazul unei răceli comune, extinderea la organele din vecinătate, sinusuri paranazale, ochi sau bronhii, poate fi privită că o complicaţie, în cazul gripelor influenza, pot fi afectaţi plămânii, inima sau creierul. Extinderea virusurilor poate provoca pneumonii, pericardită sau inflamarea ţesutului creierului.
Dat fiind faptul că boală slăbeşte sistemul imunitar şi mucoasele sunt sensibile, bacteriilor le este mai uşor să se dezvolte (ex: pneumococi) putând să provoace aşa-numitele suprainfectii (infecţie secundară). Pneumonia virală se suprapune cu cea bacteriană.influenza

Cum se stabilieste diagnosticul.
• Anamneză (stabilirea parcursului bolii). Durata şi gravitatea pot determina dacă avem de-a face cu o răceală sau o gripă.
• Examenul clinic (controlul) cuprinde inspecţia (examinarea vizuală), palparea (examinarea cu mâna), percuţia (lovire uşoară şi repetată) şi auscultatia (examenul organelor interne prin ascultarea cu stetoscopul). Un nas înfundat este uşor de recunoscut datorită mucoasei roşii, inflamate, iar dacă lovirea uşoară a frunţii sau a oaselor pomeţilor provoacă durere, de cele mai multe ori indică o infecţie a sinusurilor. În cazul infecţiei timpanului, cu ajutorul otoscopului se va putea observă timpanul înroşit şi chiar lichid în spatele acestuia. Cavitatea bucală şi faringele sunt de cele mai multe ori roşii, iar amigdalele sunt inflamate sau în cazul infecţiei bacteriene secundare, prezintă chiar puncte albe pe suprafaţă. În cazul tusei, prin ascultarea cu stetoscopul, se poate auzi zgomotul produs de bronhii. În cazul pneumoniei, sunetul respiraţiei este modificat în perimetrul afectat.
• Ecografii, radiografii, tomografie computerizată (CT) şi rezonanţă magnetică nucleară (RMN). De cele mai multe ori, procedurile de diagnosticare imagistică nu sunt necesare în cazul răcelii. O infecţie acută a sinusurilor poate fi identificată cu ajutorul ecografiei sau a unei radiografii. Pentru a exclude posibilitatea unei pneumonii, se va apela în majoritatea cazurilor la metodă radiografiei. Procedurile CT şi RMN sunt folosite în cazul unui progres dramatic al gripei influenza pentru a exclude afectarea inimii sau a creierului.
• Examinări extinse în cazul complicaţiilor. Atunci când există suspiciuni privind o infecţie secundară bacteriană, se poate realiza un exsudat faringian, se pot preleva probe ale mucoasei sau chiar teste de sânge pentru a stabili cu exactitate tipul agenţilor patogeni. În cazul unei pneumonii, radiografiile indică evoluţia bolii – infecţia cedează o dată cu începerea tratamentului sau s-a format un abces? În cazul pericarditei, ritmul cardiac se schimbă, fapt ce poate fi controlat printr-o electrocardiogramă (EKG).

Importantă unui sistem imunitar competent
Sistemul imunitar competent este condiţia de baza pentru a reuşi să trecem sănătoşi sezonul rece. O alimentaţie bogată în vitamine, cu fructe şi legume din plin, mişcare multă în aer liber, şedinţe de saună sau aplicarea cu regularitate a metodelor Kneipp Kneipp (metode care folosesc apă în tratarea şi prevenirea unor afecţiuni extrem de variate) sunt doar câteva modalităţi de întărire a sistemului imunitar. Un sistem imunitar slăbit va permite infecţiilor să se manifeste consecutiv, cu simptome din ce în ce mai accentuate.
Pe lângă alimentaţie şi mişcarea recomandată, mai sunt o serie de sfaturi pe care le puteţi urmă în sezonul răcelilor: evitaţi strângerea mâinilor altor persoane, evitaţi aglomeraţiile şi practicaţi inhalaţiile. Împotriva gripei reale există un singur remediu: vaccinarea anuală. În principal persoanele mai în vârstă, cu suferinţe cronice sunt considerate pacienţii de risc –acestea ar trebuie să acorde o atenţie deosebită vaccinărilor împotriva gripei şi a pneumococilor.
Dat fiind faptul că materialul genetic al virusurilor influenza este în continuă schimbare, protecţia asigurată de vaccin trebuie repetată anual.

Remedii tradiţionale şi reţete împotriva răcelilor
În fiecare familie sunt transmise din generaţie în generaţie reţetele şi remediile împotriva răcelilor şi a gripei – fie că vorbim de ceaiul de ceapă al mătuşii sau de supă de găină pe care o mâncăm în copilărie. Multe din aceste reţete sunt atât de eficiente încât nici nu mai avem nevoie de altceva pentru a vindecă o răceală. Nu uitaţi de inhalatii deoarece acestea vor ajută mucoasa inflamată a nasului să se cureţe.
În cazul durerilor de cap şi de membre, ajută de cele mai multe ori un analgezic sau un produs farmaceutic împotriva răcelii, eliberat fără reţeta – fie că este vorba de acid acetilsalicilic, paracetamol sau o altă substanţă activă. Reţineţi: din cauza efectelor secundare, nu trataţi niciodată răceală copiilor cu acid acetilsalicilic (aspirina)! Dat fiind faptul că atât gripă cât şi infecţiile virale sunt provocate de viruşi, antibioticele nu vor ajută. Acestea vor fi incluse în tratament numai în cazul instalării unei infecţii secundare bacteriene. În cazul în care simptomele se menţin pentru o perioada îndelungată, consultaţi un medic pentru a evita orice complicaţii severe!”

sursa:http://www.alphega-farmacie.ro/