Creștinii din Orașul Vechi din Ierusalim „sub amenințarea” coloniștilor iudei

Creștinii din Orașul Vechi din Ierusalim spun că prezența în inima geografică a credinței lor le este amenințată prin intimidare și achiziția agresivă de proprietăți de către coloniștii iudei. Potrivit conducătorilor bisericii, preoții sunt abuzați verbal, scuipați și le sunt vandalizate proprietățile.

Tensiunile au crescut anul acesta în cartierele creștine și armene ale orașului vechi, care include Biserica Sfântului Mormânt, cel mai sfânt loc pentru creștinism, unde se crede că Iisus a fost răstignit și înviat. Orașul Vechi este, de asemenea, gazdă unor așezăminte de importanță religioasă atât pentru evrei cât și pentru musulmani.

Bisericile spun că se confruntă cu un atac violent pe trei fronturi: un război de uzură condus de coloniști, taxe fiscale fără precedent din partea consiliul municipal din Ierusalim și o campanie de expropriere a terenurilor bisericești puse în vânzare.

Theophilos III, patriarhul greco-ortodox al Ierusalimului și cel mai înalt lider creștin din Țara Sfântă, a declarat pentru The Guardian: „Astăzi, biserica se confruntă cu o amenințare gravă din partea anumitor grupuri de coloniști. Coloniștii sunt insistenți în încercarea lor de a eroda prezența comunității creștine în Ierusalim. Aceste grupuri radicale de coloniști sunt foarte bine organizate. În ultimii ani, am asistat la profanarea și vandalizarea unui număr fără precedent de biserici și locuri sfințite și am primit un număr tot mai mare de rapoarte din partea preoților și credincioșilor locali care au fost atacați. Din partea autorităților, acest comportament este în mare parte ignorat și nepedepsit”.

La Muntele Zion, chiar în afară zidurilor orașului vechi, terenul deținut de biserică și deseori denumit „grădina greacă”, este în mod obișnuit vandalizat, potrivit lui Moni Shama, îngrijitor al bisericii. Copacii au fost dezrădăcinați, adus gunoi, graffiti pe pereți și vopsea aruncată în interiorul Capelei Rusaliilor, a spus el. Acum trei ani, un seminar ortodox grec de la locul de desfășurare a fost incendiat.

Biserica ortodoxă greacă, cea mai veche prezență creștină din orașul vechi, este de asemenea profund îngrijorată de încercările de a se obține controlul proprietăților pe care le are aproape de Poarta Jaffa, intrarea principală în cartierele creștine și armene.

O hotărâre judecătorească este așteptată în cursul acestui an într-o dispută privind vânzarea hotelurilor istorice Imperial și Petra. Biserica a contestat o înțelegere făcută de un funcționar din echipa patriarhului anterior, pe care pretinde că a presupus luare de mită și conspirație și, prin urmare, a fost nevalidă. Biserica a pierdut deja un caz de vânzare, dar este optimistă.

Se spune că organizația Ateret Cohanim se află în spatele achiziționării proprietăților semnificative din punct de vedere strategic, ca parte a efortului său de a spori prezența evreiască în orașul vechi. Organizația, dedicată „răscumpărării fizice și spirituale” a orașului vechi, a fost frecvent acuzată că a folosit terțe părți pentru a cumpăra proprietăți.

Abu Walid Dajani, a cărui familie a gestionat hotelul Imperial de aproape 70 de ani, a declarat că perspectiva schimbării capilor de la biserica ortodoxă greacă la Ateret Cohanim a fost un „coșmar”. Gabi Hani, al cărui restaurant Versavee se află lângă hotel, a declarat: „Ei (Ateret Cohanim) vor să-i scoată afară pe creștini.” și „Dacă ai o organizație ostilă care stă în casă, această nu mai este casă ta.”

Daniel Luria de la Ateret Cohanim a spus: „Revendicările sau acuzațiile Patriarhiei grecești referitoare la” coloniștii radicali „care vizează preoții lor, sunt absurde, inacceptabile și rușinoase”. El a negat că organizația forțează creștinii să părăsească Orașul Vechi și a refuzat să comenteze problema vânzărilor de la Poartă Jaffa. „Ateret Cohanim crede în conviețuirea pașnică împreună cu creștinii și musulmanii, alături, fără garduri sau granițe, în orice vecinătate a Ierusalimului”, a spus el.

„Conceptul de a nu permite evreilor să trăiască în anumite zone ne este inacceptabil. Creștinii și arabii musulmani cumpără și trăiesc liniștit alături de evrei în cartiere predominant evreiești, de ce nu ar putea (sau nu ar trebui) ca evreii să cumpere și să locuiască în cartiere predominant arabe?

Vezi mai mult pe the guardian

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

vă rog adăugați un comentariu
introduceți numele aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.