Cum va arăta lumea după Covid? – Neocomunismul global!

Când vor reveni lucrurile la normal?

Asta pare să se întrebe toată lumea, este de înțeles, având în vedere durerea și sacrificiul pe care mulți l-au îndurat în ultimele 18 luni.

Dar lucrurile cum ar trebui să revină la normal? Unii ar putea argumenta în mod rezonabil că „normalul” este un model economic eșuat, responsabil de producerea unor niveluri inacceptabile de inegalitate care au afectat țesătura socială și morală a societății noastre.

Pe măsură ce ne confruntăm cu provocări vechi și noi, există o mână de filosofi care ne pot îndruma în următoarea fază a pandemiei și nu numai.

Iată șapte filozofi actuali ale căror idei ”ne pot ajuta” să construim o lume mai bună prin combaterea inegalităților, inversarea privatizării și consolidarea democrației:

Brian Barry

Un număr disproporționat din cele 3,4 milioane de oameni din întreaga lume care au murit din cauza COVID-19 au fost, de asemenea, victime ale inegalității.

După pandemie, construirea unei societăți mai drepte, în care egalitatea este o condiție prealabilă pentru libertate, trebuie să fie prioritatea noastră. 

În Why Social Justice Matters (2005), el pune la îndoială modul în care egalitatea de șanse este înțeleasă astăzi, în care responsabilitatea personală este privită ca fiind cea mai fundamentală și esențială dintre toate virtuțile individuale.

Dar Barry susține că mantra modernă a responsabilității personale și a meritocrației este un mit, o ideologie folosită pentru pedepsirea celor mai defavorizați membri ai societății.

În lumea noastră actuală, oamenii sunt considerați responsabili de sărăcia lor, de mizeria lor, de lipsa lor de resurse. Dacă cedează unui virus COVID, acest lucru este văzut și ca vina lor.

Pentru Barry, poate exista egalitate de șanse numai dacă există acces egal la resurse, pentru care trebuie să lucrăm într-o lume post-COVID.

Thomas Scanlon

COVID-19 a evidențiat nedreptatea structurală care stă la baza societății noastre, care se manifestă prin galoparea inegalităților sociale și economice și a exploatării neîncetate.

În timpul pandemiei, cei foarte bogați au devenit și mai bogați și mai puternici, în timp ce cei săraci trăiesc mai precar. Riscăm să ne transformăm democrațiile în plutocrații – guverne bogate.

Multiplele daune ale inegalității sunt analizate de Thomas Scanlon, unul dintre cei mai influenți filosofi morali, în viață, în cartea sa De ce contează inegalitatea? (2017).

John Rawls

Reconstruirea societății pe o bază mai echitabilă va necesita o regândire radicală a rolului statului în societate.

În timpul pandemiei, oamenii au căutat siguranță de la guvernele lor, iar COVID-19 este o probă că nevoia de a organiza politica în jurul instituțiilor publice poate fi susținută cu tărie.

Niciodată nu au fost mai apreciate și mai necesare instituții cheie precum un serviciu de sănătate publică extins și naționalizat. Calea de urmat este de a avea mai mult statut, nu mai puțin.

COVID-19 este confirmarea că ar trebui să ne organizăm afacerile sociale și politice în jurul filozofiei politice a lui John Rawls, care a susținut că o societate dreaptă necesită resurse pentru a fi redistribuite în întreaga societate.

Chiara Cordelli

În ultimii 40 de ani am văzut transferul neîncetat de importante funcții de stat în sfera privată, cu consecințe devastatoare. A sosit timpul să inversăm această tendință.

În democrațiile liberale din întreaga lume, sfera privată a invadat sfera publică, subminând bazele democrației, atât de mult încât, astăzi, industriile private îndeplinesc sarcinile care au fost făcute istoric de instituțiile publice.

Acest lucru nu este doar cazul în care miniștrii guvernamentali împart contracte companiilor private cu care au legături personale..

(în Marea Britanie, o cincime din toate contractele guvernamentale COVID necesită investigații pentru o posibilă corupție, potrivit Transparency International din Marea Britanie).

Există, de asemenea, faptul că sfera publică și instituțiile sale au fost din ce în ce mai privatizate.

După cum subliniază Chiara Cordelli în cartea sa The Privatized State (2020), multe funcții guvernamentale de astăzi, de la gestionarea închisorilor și a birourilor sociale la război și reglementarea financiară, sunt externalizate către entități private.

Educația și sănătatea sunt, de asemenea, finanțate parțial prin filantropie privată mai degrabă decât prin impozitare.

În lumea post-COVID, limitele constituționale ale privatizării ar trebui să fie o prioritate.

Martin O’Neill și Shepley Orr

Distribuțiile neloiale ale veniturilor sau acumulările periculoase de inegale de avere pot și trebuie ajustate prin impozitare.

Inegalitatea este unul dintre motivele pentru care COVID-19 a fost atât de devastator în India și în alte părți ale lumii.

Impozitarea rămâne unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru a inversa această răutate socială în creștere și pentru a genera justiție socială.

Rolul central al impozitării în sistemul politic modern nu poate fi exagerat, așa cum ne reamintesc Martin O’Neill și Shepley Orr în volumul lor editat de Taxation: Philosophical Perspectives (2018).

Maria Baghramian

În timpul acestei pandemii, experții științifici au fost în fruntea bătăliei noastre împotriva COVID-19 și importanța salvatoare a vieții cercetării a devenit evidentă pentru toți. În viitor, vom avea nevoie de mai mulți experți.

De asemenea, am învățat să facem distincția între adevăr și post-adevăr și cât de mortal poate fi acesta din urmă în perioade de criză: întrebați (?) doar sutele de mii de oameni care au murit de COVID-19 în Statele Unite, Brazilia, India și Marea Britanie doar pentru că guvernele lor nu au luat în serios sfatul experților.

Dar de la blocare la purtarea măștii până la călătorii internaționale, experții nu sunt întotdeauna de acord cu COVID (sau orice altceva).

Maria Baghramian, filozof la University College Dublin, este o autoritate mondială în ceea ce privește sensul atunci când experții nu sunt de acord.

Este lider al unui proiect care investighează încrederea publicului în abilități și a scris în mod cuprinzător și convingător asupra problemelor care se suprapun relativismului, încrederii și experților.

Răsfățându-ne cu amintiri nostalgice ale „vremurilor bune” pre-COVID poate să nu fie înțelept.

Există multe lecții pe care trebuie să le învățăm din criza actuală și am putea face mai rău decât să ascultăm filosofii care au imaginat lumi mai bune, mai corecte și mai sănătoase cu mult înainte de începerea pandemiei. Potrivit sursei.


Aceste ”constatări”, domniile lor, înțelepții STRĂ-PLĂTIȚI, doar le citează, scriu sau vorbesc despre ele, în vreme ce o planetă întreagă de oameni năpăstuiți le suportă consecințele.

Știm cum acești filozofi trăiesc în ”turnuri de fildeș”, departe de focul iadului iar abordările lor indică foarte limpede că sunt plătiți să educe, să alimenteze idei, concepte, așa-zise soluții, chipurile inevitabile, dar… ATENȚIE…

AȘA SE FACE PROPAGANDĂ ÎNAINTE DE IMINENTA INSTAURARE A NEOCOMUNISMULUI GLOBAL!

”să construim o lume mai bună prin combaterea inegalităților, inversarea privatizării și consolidarea democrației…” îmi amintește de Ceașescu.