Oameni bătuți, linșați și arși de vii, în furia naționalistă

Mulțumim pentru lectură și pentru că DISTRIBUI:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Violența din capitala indiană a lăsat peste 40 de morți și sute de răniți după o furie naționalistă hindusă alimentată de retorica guvernării populiste a lui Narendra Modi

FOTO: Rudele îl jelesc pe Mohammad Mudasir, de 31 de ani, care a fost ucis într-o revoltă în Delhi. Potrivit The Guardian.

MĂRTURIE: S-a așezat ghemuit, însângerat la pământ, dar loviturile de băț continuau să vină. În timp ce toți cei 30 de necunoscuți l-au bătut fără oprire, Mohammad Zubair a închis ochii, a coborât fruntea la pământ și s-a rugat.

„Loviturile au continuat să îmi plouă peste cap, mâini și spate”, a spus Zubair, de 37 de ani. „Nu le-am cerut să înceteze să mă lovească. Am tăcut, am încercat să-mi țin respirația și să-mi înăbuș durerile corpului.”

În timp ce vorbea, lacrimile îi curgeau pe față. „Înainte am dat să întreb: De ce mă ataci? Ce rău am făcut? Dar nu mi-au ascultat cuvintele și m-au lovit din toate părțile. Au strigat Maro Shaale Mulleko [moarte musulmanului nenorocit] și Jai Sri Ram [sloganuri naționaliste hinduse]. Au fost mulți alți bărbați care au stat acolo lângă mine și nu au venit să mă salveze.”

Fotografia lui Zubair care a fost bătut fără milă în lumina zilei, pe străzile din Delhi, de o mulțime de tineri hinduși a fost una dintre cele mai șocante imagini ale revoltelor religioase brutale care au măturat Delhi, unde hindușii au fost puși împotriva musulmanilor, bilanțul fiind de mii de oameni răniți și 43 de oameni uciși.


Violența care s-a stârnit în nord-estul capitalei indiene timp de patru zile în timp ce moscheile au fost incendiate, musulmanii au fost arși de vii în casele lor sau târâți pe străzi și linșați. Afacerile și proprietățile musulmane au fost de asemenea distruse.

Pe străzile în care hindușii și musulmanii trăiseră liniștiți unul lângă altul, trupurile zăceau însângerate lângă mașini, biciclete, s-au folosit și sticle incendiare aruncate în case, magazine, oameni.

Poliția a fost acuzată că a permis, dar și mai mult, încurajat și chiar participat la atacurile hinduse.

Atacatorii hinduși opreau bărbații pe stradă cerând să le vadă cărțile de identitate. Dacă cineva refuza, ei erau nevoiți să arate dacă erau circumciși sau nu, așa cum se întâmplă în rândul bărbaților musulmani.

Imran Khan, 30 de ani, un vânzător stradal care locuiește în Shiv Vihar, în nord-vestul Delhii, mergea acasă luni seara, când un grup a tăbărât pe el.

„Unii dintre ei m-au obligat să-mi dau pantalonii jos”, a spus el. „Au început să mă lovească violent imediat ce au fost siguri că sunt musulman.”

Înarmată cu tije de fier, piulițe și țevi metalice, mulțimea hindusă îl răpune pe Khan, căzut inconștient. Câteva ore mai târziu atacatorii, presupunând că era mort, îi legase o frânghie în jurul gâtului și îl trăgeau spre o canalizare.

A fost o brutalitate de ambele părți, dar comunitatea musulmană din Delhi a fost afectată copleșitor de atacatorii hinduși aflați în zeci de mii. În Chand Bagh, una dintre zonele cele mai afectate, doar companiile musulmane – saloane de coafură, magazine de înghețată, măcelării – sunt în ruină. La un colț, coaja carbonizată a sute de portocale, banane și pepene verde se revarsă din fața unei tarabe musulmane cu fructe, umplând aerul cu mirosul putrid de fructe arse.

Printre cei 43 de morți s-a numărat și Musharraf, un musulman de 30 de ani. El era acasă, împreună cu soția și copiii săi, în zona Bhagirathi Vihar din Gokalpuri, la nord-estul Delhi, când o mulțime de aproximativ 30 de bărbați cu bețe, cuțite și lanțuri de fier – mulți purtau căști de motocicletă, astfel încât să nu poată fi identificați – au spart ușa, găsită închisă, și au intrat urlând jai Sri Ram.

„Au tăiat energia electrică, așa că era totul întuneric și au început să distrugă casa”, a spus Shakir, cumnatul său. „Soția a sunat la poliție, dar nu au venit. Toată lumea s-a ascuns sub paturi, dar bărbații au stropit totul cu kerosen și au strigat: Veți ieși, oricum vrem să vă ardem de vii”

Shakir a continuat: „Au zdrobit patul unde Musharraf se ascundea dedesubt și el a țipat, așa că l-au apucat și l-au târât pe stradă. Până și copiii au țipat. Fiica ei, Kushi – are doar 11 ani – a căzut din acei bărbați, implorând „Nu-mi ucide tatăl”. A încercat să-l salveze, dar l-au bătut până la moarte în mijlocul drumului și l-au aruncat în canalizare.”


Ca mulți alți musulmani din Delhi, Shakir și familia sa au spus că, după tulburări, nu mai pot rămâne în oraș, au chemat aici locul acasă de zeci de ani de când s-au mutat din satul lor ancestral. „Nu ne-am simțit niciodată amenințați și am trăit întotdeauna în pace cu frații noștri hindusi”, a spus el. – Dar acum nu mă simt în siguranță nicăieri în Delhi.”

Violența a fost o pată în istoria Indiei de la despărțirea din 1947, când Pakistanul a fost format ca stat musulman separat și când până la două milioane de oameni au murit în lupte. Revoltele au continuat să izbucnească de-a lungul liniilor religioase într-o țară în care aproximativ 14% din populație este musulmană, cu o majoritate hindusă de 80%.

Defalcarea a început în anii 1960 și 1970, dar un punct critic a avut loc în 1992, când o mulțime hindusă de dreapta formată din mii de oameni, inclusiv mai mulți membri ai partidului naționalist hinduist, acum Bharatiya Janata (BJP) , a demolat moscheea Babri din Ayodhya.

Când BJP a fost ales la guvern în 2014, condus de premierul Narendra Modi, diviziunile s-au lărgit. BJP este aripa politică a Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS), o organizație paramilitară hindusă militantă care a fost acuzată în mod repetat de orchestrarea atacurilor asupra musulmanilor.

BJP, care crede că India ar trebui să fie o națiune hindusă non-seculară, a favorizat un mediu de ură în India. Alinierea musulmanilor a început și musulmanii au fost treptat relegați cetățenilor de clasa a doua din țara lor.

Chiar înainte de a deveni prim-ministru, reputația lui Modi a fost afectată de ură și violență. În calitate de prim-ministru al Gujaratului, a fost acuzat în 2002 că a încurajat revolte sectare în care au ucis peste 1.000 de oameni, 800 dintre ei musulmani.

Modi neagă acuzațiile, ceea ce la determinat să fie interzis în Statele Unite. El a fost autorizat de Curtea Supremă din India în 2012, dar nu și-a cerut niciodată scuze și nu și-a exprimat regretul pentru ucideri.

Victoria electorală din mai 2019 a dus la o escaladare a agendei naționaliste hinduse. Dar, în decembrie anul trecut, aprobarea unei legi privind schimbarea cetățeniei (CAA) a fost cea care a demonstrat momentul de cotitură. Legea, care acordă cetățenie refugiaților din toate religiile majore din Asia de Sud, cu excepția musulmanilor, a fost larg condamnată ca fiind discriminatorie. Mulți au văzut-o ca pe o încercare de a sancționa programul naționalist hindus în drept și a submina fundamentele seculare ale țării.

Controversa a stârnit cea mai lungă perioadă de tulburări a Indiei în ultimii 40 de ani, milioane de oameni din toate religiile ieșind în stradă pentru a protesta. Dar răspunsul BJP a fost consolidarea retoricii lor, în special în timpul recentelor alegeri ale Adunării de Stat din Delhi. BJP a început să fermenteze această criză în Delhi în urmă cu câteva săptămâni, ca o modalitate de a obține voturi hinduse la alegeri”, a spus comentatorul politic Ashis Nandy.

Scânteia ultimelor violențe a fost asigurată de Kapil Mishra, un lider al BJP care tocmai și-a pierdut locul în alegerile respective, când a incitat o mulțime hindusă să înlăture violent un grup de musulmani care blocau un drum în nord-vestul Delhi pentru protestează împotriva CAA. Adresându-se protestului pașnic, Mishra a emis un ultimatum inflamator: „Dacă străzile nu vor fi curățate … vom fi nevoiți să lovim străzile”. Masacrul de pietre a început între musulmani și hinduși, care au coborât rapid în violența care s-a răspândit în tot orașul.

Dar aceste revolte nu au fost pur și simplu a unor vecini care s-au revoltat împotriva vecinilor. Duminica trecută, zvonurile false despre o răscoală musulmană s-au răspândit pe rețelele de socializare hinduse de dreapta, susținând că zeci de moschei din Delhi au anunțat prin difuzoare că vor expulza toți hindușii din Delhi. Acest lucru i-a determinat pe mulți din afara Delhi să comenteze că vor veni să „învețe frații noștri musulmani o lecție”.

La scurt timp după aceea, locuitorii din Mustafabad, o zonă de la marginea nord-vestului Delhi, grav afectate de tulburări, au raportat că au văzut tineri hinduși înarmați cu machete, bare metalice și bastoane de lemn care soseau cu camionul din statele vecine Uttar, Pradesh și Haryana. „Am văzut toate camioanele încărcate cu aceste gloate care soseau de la Uttar Pradesh. Au fost persoane care au intrat și au incitat la violență”, a declarat Shoaib Alam, 32 de ani. „Și acest lucru a stârnit populația locală”.

Uttar Pradesh, al cărui prim-ministru al BJP este naționalistul hindu și cu deschidere islamică-fobică Yogi Adityanath, este un instigator cunoscut al activității infracționale și al ilegalității. Uttar Pradesh a fost, de asemenea, acuzat de stat că a efectuat unele dintre cele mai grave atacuri sponsorizate de stat, de reținere și tortură a musulmanilor într-o represiune împotriva protestelor anti-AAC.

„Nu am nici o îndoială că aceasta nu a fost o revoltă spontană”, a spus Harsh Mander, autor și activist, care este director al Centrului pentru Studii de Echitate, o organizație de cercetare din Delhi. „A fost cu siguranță orchestrat și construit ca parte a politicii partidului de guvernământ. Cred că BJP s-a dezamăgit de întinderea protestului împotriva legii de modificare a cetățeniei și, mai exact, de faptul că au fost hinduși și musulmani care au ieșit împreună în rezistență.”

„Au fost doar o chestiune de timp înainte de a încerca să o transforme într-o revoltă hindu-musulmană violentă și au încurajat cel mai primordial tip de ură care primește sprijinul lor. Iar după înfrângerea lor la alegerile din Delhi, aceasta pare să fi fost o ieșire pentru toată ura acumulată „.

Purtătorul de cuvânt al BJP, Raveesh Kumar, a negat că guvernul Modi a aprins tensiunile religioase sau a jucat un rol în revolte. „Acestea sunt de fapt inexacte și înșelătoare și par să aibă drept scop politizarea problemei”, a spus el.

În spitalul al-Hind, o unitate medicală restrânsă cu sediul în Mustafabad, care se afla în fruntea violenței, dr. Meeraj Ekram arăta dezolat în timp ce vorbea despre cele peste 500 de victime care intraseră pe ușile instituției de la începutul revoltelor. În cea mai mare parte, victimele au avut răni prin împușcare, dar au fost și înjunghiați, arși cu acid și organe genitale mutilate. Poliția nu a permis ambulanțele să intre în Mustafabad pentru a salva răniții și sute de pacienți zăceau pe podea.

„Rănile pe care le vedem erau oribile; Nu am văzut niciodată lucruri atât de groaznice în toată viața mea”, a declarat Ekram. Muskan, o fată musulmană de 20 de ani, însărcinată în opt luni, se afla într-o stare critică într-un pat de spital, după ce a fost atacată de o mulțime hindusă „M-au aruncat pe pământ, m-au lovit în stomac și întregul corpul”, a șoptit ea. „I-am rugat să nu facă rău bebelușului meu, am spus„ te rog, te rog din nou și din nou, dar au a continuat să lovească.”

De asemenea, printre pacienții aduși la al-Hind marți seară au fost doi imami locali. Cu o grimasă, Ekram a arătat fotografii cu imamul moscheii Shiv Vihar, a cărei față fusese grav desfigurată. Când bărbații au intrat în moschee, imamul încercase să scape, dar fusese capturat de mulțime, care îi aruncase o găleată de acid în față.

Mufti Mohammad Tahir, imamul moscheii Farooqia, lângă Mustafabad, a avut o soartă similară. El a povestit Observatorului cum s-a închis într-o cameră de la ultimul etaj al moscheii când au izbucnit revolte. Însă poliția a tras prin ușă, l-a târât afară și l-a predat atacatorilor hinduși aflați în așteptare, care l-au bătut, zdrobindu-și membrele. Moscheea a fost arsă.

Mulți dintre cei care au asistat la revolte susțin că poliția a rămas pasivă în timp ce musulmanii erau atacați sau unii chiar ajutând gloatele hinduse. Majoritatea celor care au solicitat ajutorul poliției au făcut acest lucru în zadar.


În timp ce guvernul de la Delhi este controlat de partidul progresist Aam Aadmi (AAP), poliția din Delhi este sub controlul ministrului afacerilor interne al BJP, Amit Shah. Poliția a spus că obiectivul investigațiilor lor asupra tulburărilor a fost pus pe liderii musulmani locali, în timp ce niciun lider de BJP nu a fost acuzat. Poliția din Delhi nu a fost disponibilă pentru comentarii.

Chiar și politicianul local pentru Mustafabad, Haji Yunis de la AAP, a descris modul în care poliția a ignorat cererile de ajutor. „Am făcut mai multe apeluri la secția de poliție și nu au făcut nimic pentru a ajuta”, a spus el. „Întregul meu guvern s-a simțit neputincios, nu exista nicio cale pentru a menține situația sub control. Nu au existat eforturi ale poliției de cel puțin două zile. Poliția nu a permis nici măcar ambulanțe să transporte răniții.”

Yunis a spus că ura ridicată de BJP la alegerile din Delhi trebuie investigată. „BJP nu credea că ar putea fi învinși atât de greu la alegeri și astfel, după ce au pierdut, și-au eliberat frustrarea în acest fel.”

Cu toate acestea, perspectiva de a solicita poliția din Delhi pentru a explica rolul lor în revolte prin sistemul juridic pare tot mai puțin probabilă. Judecătorul S Muralidhar, un judecător de la înaltul tribunal din Delhi, a condamnat în mod deschis acțiunile poliției și ale guvernului, miercuri trecut, într-o audiere asupra revoltelor. Dar joi dimineața, judecătorul a fost transferat la o altă instanță și i s-a încheiat mandatul. Noul judecător a permis guvernului patru săptămâni să răspundă acuzațiilor.

Dar, în ciuda tuturor poveștilor de discordie, Observatorului i-a fost oferit și zeci de povești despre modul în care familiile sikh și hinduse au ajutat să-și salveze vecinii musulmani, protejându-i în casele lor când violența a izbucnit sau îi ajuta să scape în timp ce mulțimea cobora.

Un bărbat hindus, care a cerut să rămână anonim de teamă de represalii, a vorbit despre cum a escortat în secret șapte familii musulmane pentru a le asigura siguranța în Shiv Vihar.

„Am format un grup mic în care au participat alți vecini hinduși mai în vârstă și am reușit să împiedicăm atacurile planificate asupra familiilor musulmane”, a spus el.

Între timp, în cartierul cu majoritate hindusă din Gokalpuri, un tată sikh, Mohinder Singh, în vârstă de 53 de ani, și fiul său Inderjit și-au folosit motocicletele pentru a salva aproximativ 70 de bărbați și copii musulmani, cel mai mic având doar nouă ani. Fuseseră prinși în moschee și madrasa, în timp ce o mulțime cutreiera străzile pe afară. Singh i-a dus pe copii câte doi pe motocicletă, punându-și turbane pe cap, deghizați.

„Nu am văzut dacă erau musulmani sau hinduși, am făcut-o pentru umanism”, a spus Mohinder. „A trebuit să-i salvez”.

Majinder Singh Sirsa, un important politician sikh din Delhi, a declarat că o parte din comunitate și-a deschis gurdwa-urile pentru a se refugia, dar a fost atacată de grupări dure hinduse și musulmane pentru acest lucru. „Simțim durere pentru că am fost vizați și acum 35 de ani”, a spus el, referindu-se la pogromurile anti-sikh din Delhi în 1984, unde peste 3.000 de sikhi au fost uciși. „Atunci Delhi ardea și omenia era moartă. Săptămâna aceasta s-a întâmplat încă o dată.”

 

.

Facebook Comments

Mulțumim pentru lectură și pentru că DISTRIBUI:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here